CharacterHer campagne gelanceerd

Samen met het Collectief 50/50 heeft de Europese Commissie in Cannes de CharactHer sensibiliseringscampagne gelanceerd: een pleidooi voor diversiteit en inclusie in de film- en mediasectoren.

Gendergelijkheid in de Europese film- en media-industrie is nog lang niet bereikt – naast de obstakels die vrouwen tijdens hun loopbaan kunnen tegenkomen, is een bekende factor voor deze aanhoudende onevenwichtigheden het feit dat bepaalde sectoren nog steeds als overwegend worden beschouwd of uitsluitend “mannelijk”. De impact van dergelijke opvattingen heeft de wijdverbreide praktijk van zelfcensuur in stand gehouden, waardoor sommige vrouwen kunnen worden ontmoedigd om functies uit te oefenen.

De CharactHer-campagne heeft tot doel deze stereotypen te ontkrachten: er bestaat niet zoiets als een ‘mannelijk’ beroep – vrouwen kunnen alles! De film- en media-industrie biedt een breed scala aan professionele kansen die een verscheidenheid aan verschillende competenties vereisen. Als je ambitieus, vastberaden en gepassioneerd bent, is er misschien een baan voor jou, ongeacht je geslacht of afkomst!

CharacterHer is een initiatief van het Franse Collectif 5050 in samenwerking met de Europese Commissie.

Home